Implantica meddelar att ytterligare ett framstående anti-refluxcenter har börjat operera med den implanterbara medicintekniska produkten RefluxStop™

07.07.2021

Implantica AG (publ) meddelar idag att Klinikum Friedrichshafen i Tyskland, ett av de största anti-refluxcentren, har börjat implementera RefluxStop™. Sjukhuset har framgångsrikt genomfört flertal operationer med RefluxStop™ utfört av Prof. Dr. med. Lehmann och hans team.

"Vi välkomnar införandet av den kirurgiska RefluxStop™- metoden hos ytterligare ett annat framstående antirefluxcenter och välrenommerad kirurg i Tyskland, och vi ser fram emot att arbeta tillsammans med Prof. Dr. med. Lehmann. Vi räknar med att fler och fler sjukhus kommer att börja använda RefluxStop™ i takt med att effekterna av COVID-19 avtar", säger Peter Forsell, vd för Implantica.

Bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, +46 (0) 8 528 00 399, info@fnca.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 07:e juli 2021 kl. 08:30 (CET).

Implantica är en medicinteknisk koncern dedikerad till att föra avancerad teknik in i kroppen. Implanticas ledande produkt, RefluxStop™, är ett CE-märkt implantat som motverkar sura uppstötningar av magsaft upp i matstrupen och potentiellt kommer att skapa ett paradigmskifte för anti-reflux-behandling och stöds av framgångsrika resultat från kliniska prövningar. Implantica fokuserar också på eHälsa i kroppen och har utvecklat en bred, patentskyddad produktpipeline baserad delvis på två plattformsteknologier: en eHälsoplattform utformad för att övervaka ett brett spektrum av hälsoparametrar, kontrollera behandling inifrån kroppen och kommunicera till vårdgivaren på avstånd och en trådlös energigivande plattform utformad för att driva fjärrstyrda implantat trådlöst genom intakt hud. Implantica är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market (ticker: IMP A SDB). Besök www.implantica.com för mer information.