Implantica inkluderas i Nasdaq First North 25-index

04.01.2021

Implantica AG (publ) meddelade idag att de inkluderas i NASDAQs FN 25-index från handelns start idag.

Inklusionen av Implantica i First North 25-index offentliggjordes av Nasdaq till följd av deras halvårsvisa indexuppdatering. First North 25 består av de största och mest handlade aktierna listade på First North Growth Market.

”Det är en ära att inkluderas i NASDAQs FN 25-indexet vilket bekräftar det stora intresset vi har mottagit från investerare sedan vår notering i september. Vi ser fram emot en spännande framtid där eHälsa förväntas reformera sjukvården, och med vår avancerade eHälsoplattform hoppas vi ligga i frontlinjen av denna nydaning ” säger Peter Forsell, vd för Implantica.

Telefon (CH): +41 (0) 79 335 09 49

Bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, +46 (0) 8 528 00 399, info@fnca.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4:e januari 2021 kl. 08:00 (CET).

Implantica är en medicinteknisk koncern dedikerad till att föra avancerad teknik in i kroppen. Implanticas ledande produkt, RefluxStop™, är ett CE-märkt implantat som motverkar sura uppstötningar av magsaft upp i matstrupen och potentiellt kommer att skapa ett paradigmskifte för anti-reflux-behandling och stöds av framgångsrika resultat från kliniska prövningar. Implantica fokuserar också på eHälsa i kroppen och har utvecklat en bred, patentskyddad produktpipeline baserad delvis på två plattformsteknologier: en eHälsoplattform utformad för att övervaka ett brett spektrum av hälsoparametrar, kontrollera behandling inifrån kroppen och kommunicera till vårdgivaren på avstånd och en trådlös energigivande plattform utformad för att driva fjärrstyrda implantat trådlöst genom intakt hud. Implantica är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market (ticker: IMP A SDB). Besök www.implantica.com för mer information.